tiistai 16. maaliskuuta 2010

Melkein kaksi vuotta jo

Siitä on kohta vuosi ja 9kk kun meille kotiutui se ensimmäinen ompelukone. :)
Sen jälkeen on saapunut saumuri ja peitetikkari ja taitoa on tullut huimasti.

Kuka muistaa vielä ensimmäisiä ompelujani?
Olen omasta mielestäni päässyt aika pitkälle.





( Ensimmäiset ompelukseni!! :) )

Minun työaikani on 9.00-12.00 lähestulkoon joka päivä jonka aikana jos kovasti teen töitä saan tehtyä alusta loppuun leikkaamisineen 2,5 paitaa.
Monta pipoa ja kauluri tai kolmet legginsit jne.
Olen kehittynyt myös siinnä miten työtä teen.

Ajattelin silloin että kukaan ei ole kiinnostunut itsetehdyistä lastenvaatteista.
Vieläkin ajattelen että kaupasta saa halvemmalla ja helpommalla ja kaikki menevät sinne...

Olen halunnut rakentaa hommaa niin että mahdollisimman paljon saisi itse vaikuttaa.Koitan pitää kangasvalikoimaa laajana.

Tänään juttelin asiakkaan kanssa gtalkissa.
Kerroin että haluan vain että muutkin saa kivoja vaatteita kuin me.
Varsin bisneshenkistä! :D


Seuraava etappi on sitten lapsimessut jonne menen ihanan Ikasyrin hoviompelijaksi pipoinen,kaulustimineni,legsuineni ja muine helppoine shoppauksineni.

Eikä ole vielä edes kahta vuotta täynnä koneen ostosta. :)

Kun ennakkoluulottomasti koputtelee kaikkia ovia ja on itsekkin valmis antamaan omaa osaamistaan toisten avuksi saa kokemuksien ja mahdollisuuksien lisäksi hyviä ystäviä. :)



Auttakaa nyt minua te blogini lukijat!

Olemme miettineet Ikasyrin kanssa jotain helppoa kivaa messujuttua lapsille.
Olisiko teillä mitään ideaa?
Millainen on mielestänne ollut hyvä messujuttu lapsille tai vaikka aikuisillekkin?
Avusta ollaan taas kiitollisia. :)

14 kommenttia:

  1. Mä kävin tänään ekaa kertaa kurkkimassa sun tota vanhaa blogia ja yllätyinkin, että oot noinkin "tuore" ompelijana. Tuotoksista vois päätellä, että oot tehnyt hommaa jo vaikka kuinka kauan!!Tulikohan se mun toinen sposti perille kun lähetin sen puhelimella ja sähläsin jotain...

    VastaaPoista
  2. Tee noita tähtipipoja ihmeessä. Ne menee varmasti kun kevätkin tulossa. Leggarit kans kivoja. Ja tietty muutamia paitoja eniten tilatuissa koossa.
    Jos sulla jämäpaloja, tee hauskoja hiuspantoja ja ehkä huivejakin hellettä varten?

    VastaaPoista
  3. Minäkin olen yllättynyt, että oot niin tuore ompelija. Hienosti oot kehittynyt. Vaikka toisaalta, omakin kehitys on ollut päätä huimaava. Mun ompelu-urani on kestänyt vuoden ja 2 kuukautta ja kehitys on ollut kans melkoista :) Itse opiskellen ja nettiä tutkaillen on kuitenkin menty eteenpäin.
    Mitään messuideaa ei nyt ihan tähän hätään ole tarjota, mutta mukavaa messuilua kuitenkin toivottelen!

    VastaaPoista
  4. Tiedätkö mitä minä kaipailen? Vanhoja kunnon kypärämyssyjä!! Tuttaa saa tummansinisenä ja punaisena, mutta siinä ne vaihtoehdot olikin :(

    VastaaPoista
  5. Pojille kun ei ole samalla lailla valikoimaa, niin mun kokemuksen mukaan paidat uppoaa aina :) Ja kivat pipot.

    Mä kun jokin aika sitten selailin sun vanhaa blogia, niin totesin että onpas hurja kehitys!

    VastaaPoista
  6. Minulle tuli mieleen, että lapset vois tykätä pienistä pehmoeläimistä. Siis sellaisista itsetehdyistä. Joko aidon eläimen näköisiä ja värisiä, tai sitten riemunkirjavista kuoseista mielikuvituseläimiä ja monstereita. Tai jotain. :)

    VastaaPoista
  7. Trikoopipoja kevääseen, (tee joku malli isommillekin pojille), tähtileguja, boxereita.

    VastaaPoista
  8. Tosi paljon olet kyllä kehittynyt lyhyessä ajassa, mukavaa kun asiat etenevät :)

    Minäkin olisin pipojen kannalla, niitä on aina mukava ostella.

    VastaaPoista
  9. Kaksipuoleiset trikoiset unirätit voisi olla kivoja. Ja meillä ainakin pienet tytöt tykkää huiveista.

    Stella ja sen äiti

    VastaaPoista
  10. Kevääksi pipoja ja kesäksi kivoja hattuja ainaki :)

    VastaaPoista
  11. Pipoja isommille ja vauvoille nauhallisia myssyjä :)

    VastaaPoista
  12. Minäkin olen trikoopipon puolesta puhuja :) Niitä tarvitaan näin kevään korvalla ja hinta sopiva kaikkien kukkarolle.

    T:Madden äitee

    VastaaPoista
  13. Löysin blogisi sattumalta vähän aikaa sitten ja koska olen uusi lukija, luulin, että olet jo pidemmän aikaa ommellut ja suunnitellut vaatteita. Kaunista jälkeä, luovia ideoita ja ihania kuvia :) Onnea matkaan ja hyviä messuja!
    Hanna

    VastaaPoista
  14. Minäkin vasta nyt havahduin tähän kommentoimaan... Minäkin kannatan niitä trikoopipoja. Niitä tarvitaan ja helppo ostaa, ei tarvitse kummoista sovittelua yms. pohdintaa.

    Mitenkäs sut sieltä messuilta onnistuu bongata, siis minä päivänä ja mihin aikaan :)? Meinasin ihan, että jos täältä Keski-Suomesta innostuu lähteä lasten kanssa huristelemaan sinne päin niin pitää kyllä tulla hihaista nykäisemään jos kohdille osuu :)

    VastaaPoista