tiistai 11. toukokuuta 2010

Kuulumisia





Mimon suosikkilause on : minä teen ihan kaiken,ihan itse.
Tämä fraasi on suoraan pikkuprinsessa-sarjasta mutta pelittää meillä joka tilanteeseen.

Mimo voitelee itse leipänsä,pyyhkii pyllynsä,pukee suurimmaksi osaksi ja riisuu myös ja tekee paljon muita asoita jotka äidin mielestä ottavat paljon aikaa ja sotkevat.

Minä koitan myös ryhdistäytyä tekemään asioita ihan itse.
Olen hiljakseen ommellut vaikka olo on tympeä.
Minulla ei ole kyseessä mikään aamupahoinvointi vaan vanha kunnon kestoyökkö jonka aikana voi öisinkin oksettaa.
Eilen sain kokeiluun sellaiset seaband rannekkeet joiden pitäisi painaa akupisteitä ranteissa.Tätä kokeilemme toiveikkaana.

Olen myös tässä ihmetellyt oiretta josta itse en ainakaan ole koskaan kärsinyt.
Makuaistini on muuttunut!
En voi enää syödä tulisia tai mausteisia ruokia vaan ne polttelevat heti suussa!
Minä kun tykkään mausteisista jutuista. :(
Mimon aikana oli tarkka hajuaisti.Nyt on herkkä kieli...

Huomenna pääsen neuvolaan kokeilemaan sydänäänien kuuluvuutta.
Tänään viikkoja onkin tasan 10.





(pilvivelour ikasyr,Apilatrikoo deerdot)

14 kommenttia:

  1. Tuo apilatrikoo on kivan näköistä!

    Mä muistan sen öklötyksen tunteen, mulla oli poikaa odotellessa lähes koko ajan sellanen. Yöks... =D

    VastaaPoista
  2. Minulla auttoi ilmeisesti (tai sitten pahoinvointi alkoi hellittää juuri silloin) B-vitamiini, jota minulle suositeltiin. Ei se varmaan haittaakkaan jos kokeilet. Nuo rannekkeet olivat yhtä tyhjän kanssa minulla, mutta kuulema ne ovat toisilla auttaneet. Täällä voitiin kanssa pahoin ympäri vuorokauden, joten sympatiani ovat siellä.

    VastaaPoista
  3. Voi ihanaa, että raskaus kuitenkin etenee :) Vaikka tuo alun huonovointisuus onkin etovaa ja piinallista. Onneksi se kuitenkin pian taas unohtuu, hehe :)

    Täällä pidellään peukkuja uudelle tulokkaalle :) Jospa ne äänet sieltä kuuluisivat. Meillä tosin kolmannen kohdalla eivät vielä tossa vaiheessa kuuluneet.

    VastaaPoista
  4. Tsemppiä kovasti! Minullakaan ei olluta apua rannekkeista,mutta oikeesti niistä on apua joillekkin!

    VastaaPoista
  5. Toivottavasti uusista rannekoruista on apua. En osaa edes kuvitella miten kammottavaa tuollainen kestoyökkö on.

    VastaaPoista
  6. Oi toivottavasti helpottaisi rannekkeet sun oloa.
    Ja todella kiva yhdistelmä kankaassa ja resorissa!

    VastaaPoista
  7. Oi, otan osaa pahoinvointisi kanssa! Muistan tunteen -siinnä syy (9kk pahoinvointi, joka paheni raskaus raskaudelta) miksi meille ei valitettavasti voi tulla enempää lapsia...

    Ovatko ne siun rannekkeesi hoitavilla magneeteilla?

    Mukavaa neuvolassa käyntiä ja parempaa vointia toivotellen, pikkuthti

    VastaaPoista
  8. Mulla oli nuorimmaista odottaessa totaalinen kestopahoinvointi. Jostain kuulin, että B6 vitamiini auttaa ja niin vedin B-vitamiinia. Tuntu, että se autto, mutten tiedä kuvittelinko vaan:D Ainakin se autto, se pääasia:D

    Tsemppiä arkeen, kyllä se siitä alkaa helpottamaan:)

    VastaaPoista
  9. Voi söpönen Mimo!Ja noheva,pyllynkin pyyhkii,meillä kun lorotetaan edelleen huoletta lattioille.Eli matoille,peitoille ym mitä nyt lattialla sattuu olemaan,harvemmin paljaalle lattialle josta kohtalaisen paljon veikeämpi siivoilla.Toivottavasti rannekkeet auttaa.Inkivääriä suositeltiin vielä pari vuotta sitten raskausajan pahoinvointiin mutta muistelen et se oli myöhemmin nyt laitettu pannaan,varma en oo..Ite raastoin sitä sillon teen sekaan parisen kertaa tai nuuskin muuten vaan kun öllötti.Apilakangas on muuten ihana!

    VastaaPoista
  10. Tsemppiä ja toivottavasti pahoinvointi helpottaa. Itsekin siitä kärsin (ja kärsin välillä lievemmin vieläkin näin loppuraskaudesta) ja mulla auttoi hapankorppu ja kylmä vesi. Sängyn viereen aamuksi hapankorppua ja rouskuttelin ennen ylösnousemista. Ja vettä meni litratolkulla. Nykyään tulee huono olo, jos syömisestä on kulunut liikaa, joten syön koko ajan ja sen näkee... Hyvää neuvolareissua!

    VastaaPoista
  11. Toivottavasti tosiaan yökötys pian helpottaa, se on kyllä kurja raskausvaiva.

    VastaaPoista
  12. Ihanaa, että raskaus etenee! Mulla oli kans Violasta ihan järkky olo ekat kolme kuukautta. Söin inkiväärikapseleita (silloin ei ollut vielä kielletty...) ja noin tunnin välein oli pakko syödä jotain. Illalla laitoin sängyn viereen pilttipurkin, jonka sitten aamulla vetäisin naamariin ennen kuin nousin ylös. Auttoi! Hassua, että pahaan oloon auttoi syöminen, vaikka ruokahalu oli nollassa.

    Jaksamisia!

    Onpas Mimo jo reipas tapaus! Violankin yksi lempilauseista on "minä itte" sitä ja tätä, mutta hommat eivät ihan noin hienosti vielä suju.

    Minna&Viola

    VastaaPoista
  13. minäkin söin mimon raskauden aikana 12viikkoa niitä inkiväärikapseleita!
    auttoivat pahimpaan ja ihan normaali tuo on. :D
    missä ne nyt on!?

    VastaaPoista
  14. Makee toi apilapaita. Pinkki kauluskanttaus sopii siihen hyvin.

    VastaaPoista